Endodontsko liječenje je metoda liječenja zuba. Ono je neophodno kada se u nekom od zuba jave spontani bolovi, bolovi na pritisak, otok .

Endodontski tretman je potreban da bi se sačuvao zub kada se pulpa – živo tkivo u njoj, koje se sastoji od nerava, krvnih sudova i vezivnog tkiva – upali ili inficira.

Prostor unutar zuba koji se naziva pulpna komora sadrži sistem kanala korena i pulpu – živo tkivo koje održava zub vitalnim (živim).

Glvani uzrok zapaljenja zubnog živca je karijes.

Ukoliko se u početnoj fazi pojave kvara (karijesa) zub ne popravi, karijes će nastaviti da se širi ka pulpi zuba i konačno dovesti do upale “živca” (pulpitisa) – slika iznad.

Ostali uzroci koji mogu da dovedu do  upale zubnog “živca” (pulpitisa) su: trauma zuba, trošenje zuba, mehanička ili termička oštećenja zuba.

Liječenje podrazumijeva uklanjanje inficirane pulpe zuba, čišćenje kanala korijena zuba, zatim ih je potrebno oblikovati,

dezinfikovati i napuniti da bi se zapečatili, tako da su manje podložni budućim infekcijama.

Cilj endodonske terapije ili liječenja zuba je očuvanje zdravog korijena zuba.

Na linku u nastavku teksta pogledajte kako izgleda proces liječenja zuba :  https://www.youtube.com/watch?v=AATnG9BdIMg

Proces liječenje zuba iglicama (endodonicija) uključuje čišćenje, proširivanje I punjenje kanala korijena zuba, tek nakon uspješnog liječenja slijedi faza postavljanja plombe.

Sam proces liječenja je bezbolan za pacijenta!

Najčešće pitanje je: “Koliko je trajan zub koji se liječi endodonski?”

Korijenski kanali zuba mogu da imaju 3 ili 4 velika i mnogo manjih bočnih kanala.  Savremeni endodontski instrumenti obradjuju samo glavne kanale (preciznost u 0,1 mm),

dok se mali kanali tretiraju tako što se ispiraju više puta hemijskim sredstvima i lijekom za dezinfekciju, a sve za cilj da bi tretman bio dugoročan i zub očuvan!

Zbog kompleksnosti gradje korijenskih kanala zuba, pored standardne procedure prije početka tretmana, gdje se radi RTG snimak zuba ( na kojem se često vide samo dva kanala)

savremena stomatologija u liječenju sve više koristi prednosti 3D snimanja zuba gdje se jasno vidi mreža svih, pa čak I onih najmanjih, kanala korijena zuba.

Kod velikog broj ljudi I dalje preovladava mišljenje da se olako odlučuju na vađenje zuba koji boli, bez razmišljanja o posledicama takve odluke

(u funkcionalnom, estetskom, pa i materijalnom smislu).

Ono što je važno I svi treba da znaju da se nijedna proteza, most ili implantat ne mogu mjeriti  sa dobro izliječenim korijenom zuba,

a svako protetsko rješenje kao nadoknada  izvađenih zuba je višestruko skuplja od najskuplje endodontske terapije.